Friday 13 April 2012

Onveilig

Nee, niet schrikken, want het is hier verre van onveilig. Maar er zijn natuurlijk ook momenten dat dat anders is. Zoals afgelopen dinsdag nacht. Toen een of andere idioot om 2.30 's nachts door de gangen van het hotel rondliep, schreeuwend en zingend. Ik hoorde de receptie benedenhem tot rust manen, maar het duurde wel even voordat het zover was. Ondertussen bonkte hij op deuren. Heb me toen wel onveilig gevoeld. Maar dat duurde gelukkig maar even. De dag daarna is hij door alle sterke mannen hier zijn kamer uitgezet en overgedragen aan de politie. Zo maak je nog eens wat mee!

De afgelopen dagen vooral bezig geweest om de laatste puntjes op de i te zetten hier op het project. Laatste meetings (met heerlijke samosa's bij de koffie) en goede gesprekken. Het lijkt erop alsof iedereen nu ook wel in de gaten heeft dat er daadwerkelijk veranderingen plaats moeten vinden. Strategie is goedgekeurd en ook het feit dat ik iedereen voor een deel van de uitwerking verantwoordelijk heb gemaakt viel in goede aarde.
Nu resten slechts de laatste punten. Het loyalty programma staat op poten. Een lekker simpel programma, zonder spaargedoe of klanten kaarten. Voordeel voor alle klanten en meer voordeel voor de terugkerende klanten. En natuurlijk ook voor de B2B klanten een aantal voordelen. Peanuts nu, zo'n programma na het werk van de afgelopen weken. En dat is ook wel lekker. Gewoon in een middagje de grote lijnen voor zo'n programma uitkunnen zetten, alles op papier kunnen zetten en dan verder invullen. Kortom, vandaag de laatste dag zeker geen stress mee. Straks alles officieel overdragen aan Victor en nog wat hand en span diensten doen. En vooral ook Eldridge laten zien dat cappucino maken helemaal niet zo moeilijk is :)

Als ik terugkijk op deze twee weken voel ik me wel voldaan. Ik heb mijn eigen grenzen op het gebied van kennis en aanpak behoorlijk verlegd. Heb op een aantal punten ook mijn verantwoordelijkheden genomen die ik normaal niet zo snel genomen zou hebben. Goed om te weten dat ik ook zwaardere trajecten die niet alleen over marketing gaan gewoon aankan. Leuk ook om sturend bezig te zijn, anders dan de meer operationele rol die ik normaal gesproken heb. Leuk ook om te coachen, te zien dat ik mensen hier aan het denken heb gezet. Heb met Alex de hotel manager afgesproken dat ik het leuk vind om hem ook op afstand te blijven coachen. Dat zijn de mooie dingen. Ik ga in ieder geval met een erg plezierig en voldaan gevoel de komende twee weken echt in de relaxstand en zal jullie natuurlijk op de hoogte houden van mijn avonturen!

1 comment:

  1. Lilian, wat een mooie afsluitende blog. Geniet van je verdere avonturen. Groet, Marloes

    ReplyDelete