Saturday 7 April 2012

Goede vrijdag, vreemde vrijdag

Vreemde vrijdag omdat de rest van de wereld al op de hoogte is van de dood van de president van Malawi, er hier in het nieuws nog niets officieel gemeld wordt. De nationale radio, tv en kranten blijven spreken over een kritieke situatie en over het feit dat hij naar Zuid Afrika vervoerd is.
Vreemde vrijdag omdat sommige mensen toch al feestvierend de straat opgaan om de dood van de president te vieren.
Vreemde vrijdag ook omdat het management het blijkbaar niet nodig vindt aanwezig te zijn.
Vreemde vrijdag omdat er een major power breakdown is die van ca. 15.30 - 20.30 duurde.
Vreemde vrijdag want ook de fuel in de generator is op en zo zitten we echt in het donker met wat kaarsjes.
Vreemde vrijdag, want in een informeel gesprek met Victor ontdek ik waarom twee van zijn kinderen hier werken. Niet omdat ze dat zo graag willen, maar omdat ze simpelweg geen andere job kunnen vinden. En dan vind ik het niet zo raar dat het niet zo soepel loopt. Waar een powerbreakdown al niet goed voor is. Maar ondertussen ben ik wel mijn hoofd aan het breken hoe ik dat onderwerp nu eens op een politiek correcte manier onder de aandacht ga brengen. Maar daar heb ik gelukkig nog het hele weekend voor...
Maar ook goede vrijdag, omdat ik bij sommige leden van het MT zie dat ze echt bezig zijn om veranderingen door te voeren.
Goede vrijdag ook omdat we vandaag ook meer stappen in het proces aan het maken zijn en de receptie en het restaurant eindelijk opgeruimd zijn.
Goede vrijdag omdat we mooie stappen aan het maken zijn op het gebied van linkbuilding, seo en informatie op de website. En waarbij de internetnerd die het hotel hier adviseert over wat en hoe zich nu af begint te vragen wie er naast hem zit omdat ik maar vragen blijf stellen over de techniek, de mogelijkheden en de onmogelijheden. Zoveel kennis aan de andere kant van de tafel is hij duidelijk niet gewend, maar het werkt wel goed want in mum van tijd is er een template voor een nieuwsbrief, hebben we e-mail adressen, zijn de foto's op de site aangepast en zijn er extra pagina's aangemaakt. De marketing manager van het hotel zit er als een soort van flabbergasted bij. Het gaat hem even twee stappen te snel, maar hij is wel blij met het resultaat!

Zo ongeveer ga ik het weekend in. Terugkijkend op een bijzondere week. Een leerzame week. Een week met verrassingen. Een week vol verwonderingen. Een week waarin de piketpaaltjes voor zowel het hotel als voor mij op een andere plak staan dan aan het begin van de week. Nu even tijd om te relaxen. Hoop dat er fuel is om even de stad in te gaan om meer te zien dan alleen het hotel... Fuel is hier inmiddels wel een toverwoord aan het worden...

2 comments: