Friday 3 May 2013

Another Adventure is coming!

Het lijkt erop alsof mijn leven bestaat uit een aaneenschakeling van avonturen. En dat is misschien ook wel wat ik wil en waar ik me goed bij voel! Mijn nieuwe avontuur vindt plaats in Kenia. Een heuse expeditie van SharePeople een organisatie waar ik mijn eerdere avonturen in India, Kenia en Malawi ook aan te danken heb. Nu dus een nieuwe uitdaging: Expeditie Boost a business!
Een spannend avontuur. Niet alleen omdat het gebied waar we zitten redelijk afgelegen is (uurtje met vliegtuig vanaf Nairobi en dan 4-5 uur met de auto). Maar ook omdat we twee weken doorbrengen op 3000 mtr hoogte. Maar ik weet ook dat als dit meisje in de bergen is het goed is. Ik kijk er in ieder geval met gepaste spanning naar uit!

Op het moment dat ik dit schrijf weet ik dat het project dat we gaan doen voor Leland Highland Dairies LTD is. Een lokale melkcooperatie die ervoor zorgt dat de aangesloten boeren een mooi bedrag voor hun melk krijgen. Spannend omdat ik veraf sta van het boerenleven en melk niet een van mijn favoriete dranken is. Maar we gaan het zien en beleven. Waar en hoe we gaan overnachten is nog niet bekend. Vooralsnog bereid ik me voor op een homestay bij een van de shareholders. Maar ach, het is voor twee weken!

We worden in ons werk gesteund door Heifer and EADD (East Africa Dairy Development). Mooi om te weten dat we in deze expeditie onderdeel zijn van een groter geheel. Onderdeel zijn van een proces dat al eerder in gang is gezet en waaraan wij met onze kennis mogen bijdragen. Dat zijn voor mij wel de mooie uitdagingen.
En wat de opdracht is? In eerste instantie een business strategy en evt. een daaruit voortvloeiend marketing plan. Maar dat moet zich ook allemaal uitkristalliseren tijdens onze eerste gesprekken!

Dit project doe ik in tegenstelling tot de voorgaande projecten niet alleen. Ik ga samen met Robert-Jan van de Waal. MBA graduate with an engineering background zoals hij zich zelf omschrijft. Plezierige combi. In de voorgaande besprekingen hebben we al gemerkt dat we redelijk op een lijn zitten. Waar ik zelf nog wel eens heen en weer wil gaan van links naar rechts probeert hij de koers vast te houden en vult hij de modellen die ik bedenk naadloos aan en in. Kortom een gezonde spanning tussen creatie en chaos en effectiviteit en efficiency :) We gaan ongetwijfeld mooie discussies hebben als ik van het pad wil dwalen om welke reden dan ook en hij op het pad wil blijven! Maar dat levert wel de beste resultaten!

Ik vertrek de 11e mei, ben twee weken later weer terug. Simpelweg omdat er dan een nieuw avontuur op me wacht in de vorm van een nieuwe zeer uitdagende opdracht, maar daarover later meer!


Ik hou jullie op de hoogte!

Vanaf 11 mei is dit mijn office en zijn dit mijn Keniaanse collega's!


No comments:

Post a Comment