Wednesday 6 February 2013

without words

Op het moment
dat de zon
de dag verovert
heeft op de nacht
betreed ik de Bayon
omgeven
door starende gezichten
laat ik me meevoeren
in het ritme
van licht
en schaduw
zachte
en harde lijnen

Nu als de rust nog overheerst lijken de gezichten in de zon tot leven te komen, totdat de toeristen de trappen bestormen ze weer verworden toto het strakke zachte masker van altijd. Alleen dan nog heerst er rust in het midden van de tempel. Daar waar het Buddha beeld, omringd door kaarsen en wierook voor gedempte stilte zorgt. De stemmen van de toeristen lijken gedempt te worden hier. Alsof het geluid hier geen toegang heeft. Net als het licht overigens want het is het pikkedonker. Wat de vleermuizen wel plezierig vinden en dat ruik je. Los daarvan is het een plek waar je je even terug kunt trekken. Waar je de stilte kunt voelen en midden in de drukte rust in jezelf kunt vinden.







2 comments:

  1. Hoi Lil, terwijl jij waarschijnlijk in één van de straatjes rond de Red Piano zit te eten, ben ik bezig met de voorbereidingen op Parijs. Buiten is de ochtendsneeuw alweer verdampt en binnen spinnen de poezen. Wat we in deze paralelle universa gemeen hebben, is de voetmassage. Hmm. Veel plezier en tot snel. Grz Han

    ReplyDelete
  2. Hey Lil, mooi weer. Ik vind de onderste foto erg goed gelukt! Je verhaal doet me denken aan mijn dagen in Bangkok. De voetmassage ook! Voel het maar. X Jacqueline

    ReplyDelete