Sunday 23 December 2012

Ice but with a heart of fire

En terwijl hier de regen tegen de ramen striemt, de wind om het huis waait heb ik mijn koffers gepakt om af te reizen naar IJsland. Niets regen. Maar wel kou, in de loop van de week met chill factor van -25. Maar dat ga ik vast overleven.

IJsland dus. Even weg van het vlakke volle Nederland. Op naar de leegte, de ruimte. En kou dus. Maar wel prachtige natuur. Bijzonder om te weten dat ik vorig jaar alles met heftige sneeuw gezien heb. En sneeuw is er op dit moment niet gevallen. Ongetwijeld dingen zien en op plekken komen waar ikvorig jaar nog niet geweest ben.

Mijn tassen gaan zo de auto in. Volgepakt met thermo, warme spullen en ja, toch ook wat sexy setjes. Je moet toch overal op voorbereid zijn. En bovendien... het gevoel wil toch ook wat? Dat thermo ondergoed is nou niet echt helemaal van de laatste mode.
Mijn tas met foto spullen weegt volgens mij meer dan mijn tas met kleding. Ben benieuwd of ik daar zonder problemen mee de douane doorkom. Afijn. Ik trek de deur zo achter me dicht. Binnenkort meer foto's en de verhalen!

Het is inmiddels avond. De reis is zeer voorspoedig verlopen. Leuke Belgische meneer naast me in het vliegtuig. De reisleider van een Nederlandse reis notabene. En hij vond het maar wat jammer dat ik niet met hem mee op pad ging. Maar wel jaloers dat ik de tijd aan mezelf had en de focus had op fotograferen. Heb hem maar succes gewenst.

Auto ophalen was een eitje. Lekker weer een RAV4 met spijkerbandjes. Onderweg gestopt voor koffie en kreeg als cadeautje een knipoog en een vette lach van een stoere man in een Landrover. What's happening?

Nu in het hotel. Lekker relaxed. Het is helder. De geplande noorderlicht tour gaat waarschijnlijk vanavond al plaatsvinden. Keep your fingers crossed! Ben benieuwd... en niet alleen naar het noorderlicht :)

2 comments:

  1. Ingrid van Steenwijk23 December 2012 at 13:19

    Hey Lil,

    Heel veel plezier!!! Een zonnige knipoog van Ing

    ReplyDelete
  2. Ben ook benieuwd, maar vooral naar je foto's en verhalen! Fijn dat ik zo weer mee kan leven!

    ReplyDelete