Thursday 28 August 2014

The Great Unknown. Hoge hakken en thermo ondergoed.

Mongolie. Het land van Dzjengis Khan, groene vlaktes, helder blauwe luchten, diep blauwe meren en witte bergtoppen. Toendra's, steppe, bergen en woestijn. Mannen op paarden. Ronde hutten. Ongerept, ruig en onbekend. Een land ingeklemd tussen China en Siberie. Ruim 3 miljoen inwoners waarvan er ongeveer een miljoen in de hoofdstad Ulaan Bataar wonen.

En ja, ik kijk er naar uit. Met gepaste spanning. Zenuwachtig alsof ik voor het eerst op reis ga. Ik weet niet wat ik moet verwachten, wat ik kan verwachten anders dan de plaatjes in mijn hoofd. Plaatjes gevormd door films en foto's. En daar houdt het op. Pas als ik daar ben weet ik of de beelden ook de werkelijkheid zijn.

Kortom er staat mij een spannend avontuur te wachten. Wat mij betreft een van de spannendste avonturen. Omdat het zo onbekend is. Omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Maar ik ga me onderdompelen in het onbekende. Ik ga genieten. Volop genieten!

Opnieuw ga ik eerst werken. Twee weken een business strategy / marketing aanpak voor het Credit Guarantee Fund of Mongolia. Ik logeer twee weken bij mensen thuis. Ook dat is spannend. En na die twee weken is het tijd voor nog meer avontuur. Eerst naar het zuiden. Woestijnen, rode rotsen, en zandduinen. En dan weer naar het noorden. 2 dagen paard rijden om het gebied van de sjamanen te bezoeken. het land van het Rendiervolk. En als klap op de vuurpijl het Golden Eagle Festival in Olgii. Een mooiere afsluiting kan ik me als fotograaf niet voorstellen.

De eerste twee weken heb ik internet, maar de weken daarna is het kamperen, back to basiscs, overnachten in een ger of in een tent. Temperaturen die ook al tot ver onder nul kunnen zakken...

Tot snel!


In de foto hieronder de route die ik ongeveer ga maken.



1 comment:

  1. Doe je wel een beetje voorzichtig ?
    Veel plezier !

    ReplyDelete