Wednesday 18 December 2013

Cuba y libertad o Cuba Libre

Cuba dus. 10 uur vliegen om aan de andere kant van de wereld en in een andere wereld weer uit te stappen. Ruim 15 graden temperatuur verschil in positieve zin, en 6 uur tijd verschil, vroeger dus. Een wereld van Castro, salsa, cuba libre, oude auto's, sigaren en een afkeer van dollars. Ik ben benieuwd naar die andere wereld. Benieuwd hoe goed (of niet) mijn Spaans nog is. Maar ik ben vooral benieuwd naar de mensen, hun verhalen. Ik hoop dat ik daar een glimp van op kan vangen. Een groot aantal dagen logeer ik in zogenaamde casa particolares. De Cubaanse versie van B&B, maar ik vermoed dan wel met de Zuid Amerikaanse inslag. Daar hoop ik de verhalen te horen, het echte Cuba te zien, de ziel van het land te zien. Daar hoop ik mijn mooiste foto's te maken. En natuurlijk, ook ik hoop zo'n schitterende grand lady als hieronder tegen te komen!

No comments:

Post a Comment