Friday 28 April 2017

Ni Hao

China. Omdat je avonturen zelf moet maken. Eind vorig jaar begon het al. Onrust. Kriebels. Reiskoorts. Want het afgelopen jaar heb ik maar weinig gereisd. Tenminste zo voelde dat. Want terwijl ik het schrijf valt het ook best wel mee. Nepal. Brugge. Marokko. Maar nu dus aan de vooravond van een nieuw avontuur. Eigenlijk de ochtend al van het nieuwe avontuur want de eerste etappe zit er al op. Ben vanochtend in Hong Kong aangekomen na een vlucht van bijna 11 uur. Het zou beter zijn om een paar uurtjes slaap te pakken voordat ik vanmiddag naar Guilin vlieg. Maar de slaap wil niet komen.

China dus. Een foto avontuur in en rondom Guilin. Rijst terrassen. Karstgebergte. Vissers die met aalscholvers vissen. Minorities. En landschappen. Samen met nog 5 andere fotografen. Maar voorlopig ben ik nog even alleen. Tijd om te landen in Guilin. Alvast te verkennen en sfeer te proeven. En mijn jetlag een beetje laten verdwijnen voor we echt op pad gaan. Maandag avond starten we echt. Kennismaken tijdens diner en dan dinsdag on the road (alhoewel het eerste traject volgens mij met de bullettrain is ☺). Trip in/rond GuilinG duurt tot en met de woensdag daarop. De dag daarna vertrek ik dan naar Hong Kong voor een paar dagen.

Genoeg tijd voor nieuwe avonturen. Mooie foto’s. Mooie herinneringen.

En het waren avonturen. Met fantastische foto's als resultaat. Logisch natuurlijk als je met 5 fotografen op pad bent! Mooi om weer nieuwe dingen te leren, maar vooral heerlijk om niets anders te doen dan te fotograferen en te genieten.
Hoogtepunten waren zonder meer de rijstterassen. Misschien ook wel door de mistflarden die de terassen nog mooier maakten. Maar ook de visser met de aalscholvers, precies op de momenten dat het droog moest zijn was het droog. En dan de mensen. Ik weet nu echt wel heeeeeeel zeker dat er niets leukers is dan mensen fotograferen in al hun kwetsbaarheid!

















No comments:

Post a Comment